FUTURE FLATMATE?

Kanske det är på tiden att jag skriver något här, blev lite chockad av att komma hem och sedan har jag jobbat tre dagar utan särskilt mycket sömn. Det är alltid tre dagar utan sömn. Med kaffe. Och nu är jag ledig. På jobbet tittar jag på klockan hela tiden och räknar ner minuter tills jag får gå hem. Men när jag väl slutat spelar tiden ingen roll, cyklar omvägar i solen och lyssnar på Beach House. Det är väldigt fint här nu, ljust och grönt. Och framför allt - stilla, jämfört med New York. Eller jämfört med det mesta kanske.

Jag har letat lite lägenheter i Stockholm till sommar och idag fick jag ett ganska märkligt svar:


"Hej! Jag har en tvåa i Kristineberg på västra Kungsholmen som jag använder sparsamt eftersom jag reser mycket i mitt jobb. Det blir ungefär några nätter per månad som jag är hemma. Jag tycker det är synd att den står så mycket tom. (...) I princip skulle man kunna säga att det är som en lägenhet man kommer till när man åker på charter.

Det är bra ifall du är kläd- och sminkintresserad eftersom jag transar eller är en "crossdresser". Det är inget speciellt med det förutom att jag blir lycklig när jag får ta på mig trosor och strumpbyxor, klänning och högklackat. Det vore jättebra om du kunde komma med lite råd och tips när vi är i lägenheten samtidigt. Hoppas inte det ställer till några problem för dig. 

Du kan få hyra lägenheten tills vidare, i princip så länge du vill. Det är dock bra om du säger till innan du vill flytta, t ex två eller tre månader i förväg.
 
Hälsningar
X"

Jag behöver nog inte förklara mina föräldrars reaktion på detta. /Regina

Kommentarer
Postat av: Isabella

Fan vad jag saknar New York, eller Williamsburg :(. För mig är stilla aldrig bra, blir rastlös.

Beach House, och Bon Iver spelas om och om igen. Nostalgiskt.

Bra att du har sådant bra boende, låter som det blir roligt ju :).



Puss

2009-04-25 @ 12:46:22
URL: http://mevoy.blogg.se/
Postat av: Regina

Nej nej, jag ska inte bo där.

Jag har hittat ett annat, korridor du vet.

How's London?

2009-04-25 @ 15:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0