Nattugla

Jag brukar säga att han ser ut som en uggla. Jag är en nattuggla. 
Kom hem från en heldag på jobbet. Från kl 1100-2300. 
Imorgon är jag ledig för att min chef tyckte att jag såg schleten ut. 
"Isabella, are you happy?"
"What, why? I guess so..."
"Are you tired?"
"Yes."
Han är schysst och har en turban på huvudet. Han klipper aldrig sitt hår. Han tvättar sin långa man varannan dag, låter det självtorka medans han sitter i stolen bakåtlutad och tänker på Chor Bizarre. Sedan knegar han in det i turbanen. Skägget har en aldelles särskild frisyr.

Igår var succé för övrigt. Jag var en av tre utvalda att servera på en bröllopsmiddag. Jag såg hur han gav Manpreet dricks och sa "make sure they see this."  Jag har inte sett någonting. Han tyckte vi var störtsköna, gubben som betalade för kalaset. Jag slutade tolv. Jag gillar hotell. Stora svala salar, ingen svettig pantry.

Idag svettades jag igen.

På tisdag åker jag till Bristol, åker hem på torsdag, kom på att Beach House konserten är då (och jag har biljetter).

Imorgon är jag ledig och behöver inte ha på mig uniform. Jag ska besöka Portobello Market och handla bröd, sedan hem och baka bagels och bananbröd. Så mycket är bestämt.

Jag har fått förskott i lön. Medfört - en illusion av rikedom.
Och take away snoddes med hem. Jag åt endast två av kycklingbitarna då E ville ha mat. 
Han är inte hemma. Jag är snäll.

/NuskajagpassapåattseEntourage


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0