Springpojken Isabella

Igår var lugnt och fint. Idag var svettigt, har precis joggat till Hammersmith, sedan tog jag en detour till Notting Hill för att köpa kaffebönor på Portobello. Flockar av turister. Jag var supersvettig. E ville ha dem. Han sitter och spelar Kill Zone på Playstation. Igår hämtade jag upp hans rakapparat, han ville ha sovmorgon. 
Jag åkte till Portobello och köpte bröd, det var trångt, knegigt och långsamt, jag åt två cupcakes från Hummingbird Bakery. Mätt som få. Jag kollade upp recept på bagels men struntade i det, extremt krångligt, så jag köpte färska på Sainsbury's.

Istället försökte jag mig på att baka banankaka, något jag bakat minst 30 ggr i mitt liv. Men nej, här misslyckas man. De har andra mått här i England, och de har inga vettiga köksredskap i köket. Ingen elvisp, bara små skålar, konstiga skedar och bara plastkannor till mått.

Kollade på Coffee and Cigarettes medans vi drack upp 5/7 öl från affären. Den var usel. Se den inte. Pretentiös.

Köpte två Ben & Jerry's för tre pund styck. Det vill säga, motsvarande två glasskulor på gatan.

Jag ska jobba kl 1800-2300 idag. Denna arbetsveckan (lördag-fredag) jobbar jag bara ca 30 timmar. För att jag har tre lediga dagar. Förra veckan jobbade jag fyrtio, så det är ganska lugnt.

Nej, nu ska jag duscha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0