det går (nästan) bra nu

Var på en intervju idag, fransk restaurang (en utav tre restauranger som ägs av en formodligen måttligt rik man) i Hammersmith, bara tio minuter ifrån där jag bor (Westbourne Park) med tunnelbanan. Det gick bra, hon som var maitre d' hette Celine och talade engelska med fransk brytning. Hon kom därifrån. Då kunde jag tillägga att jag älskar fransk mat och Frankrike på det hela stora efter många resor hit och dit inom landet både på sommaren och vintern. Och halvfranska halvsyskon. Hon såg glad ut när jag nämde detta. Det gäller att passa på när man kan. 

Hursomhelst så har jag ett "trial shift" på torsdag.
Det ska gå bra. Jag vill ha detta jobbet, känns som atmosfären passar mig! Plus pengarna. Det är ganska välbetalt.

Efter detta åkte jag in till Oxford Circus, först cruisade jag runt på Bond Streets snobbiga gator i en alldeles för varm ullkofta samt yllekavaj. 
Jag gick in på Rutledge, jobbförmedlare till dessa snobbigare butiker, och namedroppade och nu är jag anmäld och kanske rycker in på något pass framöver. På många utav butikerna måste man ha helsvart kavaj och kostymbyxa samt svart skjorta och "full make up" för kvinnor. Jag antar att man också måste bära klackar. 

Efter denna vetskap inser jag varför enkla tshirts är ett sådant vanligt fenomen - man har dem på jobbet.
Jag var tvungen att köpa ett par svarta "byxor" (inte jeans) idag och en svart t-shirt. Sedan köpte jag ett par svarta finskor/loafers i läder på nya favorit stället i Camden, tjejen som sålde dem gav mig discount medans chefen var borta, jag tror att vi kan bli vänner.

Jag har hopp inför framtiden, imorrn ska jag fira med cupcake!

ciao

IM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0