en vacker helg trots det stormiga vädret

Har haft en kalasrolig helg! Stella och Emma hälsade på igår, stannade över och åkte tillbaka till Oxford för några timmar sen. Alla tre var i mycket ohygiensiskt tillstånd idag. Efter gårdagens utgång utan dusch och klädbyte. Jag köpte kläder istället. Billig mörk jacka/kavaj/kappa i ny ull, snygg snygg snygg. Bara £20. Har hittat det bästa secondhandstället. I Camden, i början av Chalk Farm Road. Och nya brills för £5. 

Igår vid lunchtid låg jag avslagen i Hype Park. Perfekt väder. 4 timmar senare anländer Stella och Emma. Blir klibbigt och regnigt strax därpå. Strosa på Oxford Street. På en lördagseftermiddag. Rena rama devil dance. Stella tyckte att folket var skabbigt här i London, "vart är alla heta?" Sant. Men människoflödet av turister på Oxford Street är nog snäppet värre. Sedan for vi till Camden för att leta vintage. Allt var fejkvintage, precis som det mesta i Camden är - fejk.

Kvällen kommen, jag laddar med inköp utav vodkaflaska och åtta öl. Jelena joinar oss på taket med krök och mobiltelefonsmusik. I semi-onyktert tillstånd hoppar vi på bussen till Camden. Lock Tavern var det som gällde. 
'"fullt med folk, dans, musik och glad partystämning, det bjöds på drinkar. 
Det  var mycket lyckat!

Nu är jag mycket mycket trött efter att ha flängt runt från norr till öst, centrum i regnet, väst.
Trött. Går och lägger mig NU. Imorgon ska jag på r'om bara!. Jag ska fan få jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0