Jag vet att jag borde gå och lägga mig nu

men jag kan inte, det där med att "svälta" fungerade inte riktigt. Hej, jag heter Isabella och måste äta varannan timma. Så nu har jag jättemycket energi från två toasts med den sista cheddarosten och den sista curryn och ett äpple och hemmagjord sorbet (frusna bananskivor och bär i mixer). Mätt. 

Har sökt och sökt och sökt jobb idag på Gumtree, kolla precis min mejl och har fått intervju på torsdag. På det här stället: http://www.tamarai.co.uk/ . Det verkar vara precis i min stil.

Men jag hoppas fortfarande på detta ställe jag provjobbade på i torsdags.
Jag får ha öppna gardiner så att jag vaknar av solljuset (?) imorgon och inte missar samtalet.
Men jag har mobil så förstår inte riktigt varför jag vaktar på samtalet. 

Nu när jag börjar bli trött ska jag ta min en kaffe för matsmältningens skull.
Imorgon om jag orkar ska jag jogga. Allt brukar falla på plats då.
Jag städade köket idag så jag känner mig lite lugnare. 
Tänk om jag tvättar imorgon, då får jag ordentlig frid i sinnet.
Ordning och reda. Frid. Kanske att jag får det redan imorgon.

Michelle ringde mig, det hjälpte också. Lika lugnande som när småbarn hör sin mammas röst. Att känna sig trygg, det är en konst även när man har det bra. Tänk så försvinner allt närsomhelst. Så tänker jag. Så ska man inte tänka.

Godnatt
nu ska jag ut och dricka kaffe på takterassen,
kolla på hur Trellick Tower lyser upp (mitt) mörker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0