Jagserframemotimorgon. ROSKILDE

Det ær lite irriterande att danskar hatar svenskar. Jag hatar fan inte danskar. Førutfattade meningar, i ett førdomsfullt land. "Ær ni dansker?" Och så svarar man "selvføligt!" eller "jæ før fan!"

Lite skabbigt, men inte så farligt, jag jobbar ju så får gratis biljett och har precist køpt ett klistermærke før 20 danska spænn ("DON´T BE A DICK!"). Kænde att jag kunde leva stort nær jag kænner mig så liten. Har inte lust att dricka hær, alkohol, øl, det vill sæga. Alla blir så jævla æckliga och beter sig på ett sådant sætt jag inte osar sympati før. Men svett, det osar jag. Kolla på Roskilde dokumentæren om ni vill førstå vad jag menar.

Jag står bredvid Paviliong Junior och surfar på gratis internet medans de andra ær innne under det trpnga svettiga tæltet. Jag flydde dærifrån før att jag inte længre kunde stå ut med att en kvinna grindade sin guppande rumpa fram och tillbaks mot mitt lår.

Imorgon blir det musiiik! Ser fram emot St. Vincent! Jag jobbar på fredag, men ska sjukanmæla mig iom att jag annars hade missat Wavves, Friendly Fires, och Nick Cave, det kan jag inte godkænna! Då får jag ett annat pass helt enkelt. Jag vet inte om jag pallar dansk festival næsta år igen. De ær sækert alla trevliga mænniskor, men det ær så svårt med danska. Næsta år blir det Glastonbury, Coachella eller SXSW, eller varfør inte allihopa? Engelska tack.

Hejsvejs

Kommentarer
Postat av: anna.

åh, ha det toppen på roskilde. det finns inget bättre än festival.

2009-07-02 @ 10:52:16
URL: http://kaospassagerare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0