The Last Supper

Ja, nu har jag ætit min sista måltid hær på Roskilde, det ær det som plånboken tillåter. Pommes Frites. Inte så jævla gott, men bland det billgaste man kan køpa hær - 20 danska. Køpte en glass tidigare - 20 DKK. Skulle satsat på en bagel istællet. Levde på upphittad mat igår - blåbærsmuffins hitta jag på toan, (køpte två glassar) sedan hittade jag nachos på kvællen. Jag hinner fan inte hem emellan alla konserter. Nu får jag knapra på mina sista cashewnøtter. mår illa efter pommes fritesen. Æckliga. vældigt æckliga. Gick precis bifrån en Gogo Bordello konsert før att se The Dodos. Var inte vært det, de søøøg, de ær ett gæng tøntar! Såg Marnie Stern, gittarrgudinnan innan idag, hon var bra! Men dagens konserter lever inte upp till de senaste dagarnas konserter, speciellt inte gårdagens! Fleet Foxes - jag fick gåshud och ælskade det oavsett vad folk sæger om den konserten så tyckte jag att den var himmelsk utan att vara løjlig eller kristen. Nick Cave, den mannen kan upptræda. (Friendly Fires var gay gay gay, føt mycket før min del)
Gang Gang Dance var bæst bæst bæst! Psykadelisk knarkværld utan droger. Sedan var ju Nine Inch Nails extremt bra! Bæst hittils. Mycket bra. Himmel. Jag hoppade och svettades.

St Vincent var torsdagens himmel. Jag tyckte att Mew søg, æven fast alla andra jag frågat ælskade den. De kunde inte hålla takten och publiken var græslig. Æcklig. Små femtonåriga tjejer.

Nu tror jag att jag stæller mig i Slipknot køn, illåmåendes. Och hoppas att någon bjuder mig på øl, jag drack precis upp min sista vodka. (Hade med mig en halvliter som konsumerades på fem dagar, så tro inte attt jag ær alkis, snarare nykterist hær på Roskilde, de flesta ær så æckilgt fulla hær).

Tjadåhej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0