ROSKILDE!

Den enda "musikdagen" jag jobbar på måste självklart innehålla mitt favoritband och många andra bra band som jag missar på grund av att jag jobbar under andra passet (4:30em-0:30fm) och inte det första (8:30fm-4:30em). Nej!
Jag kommer att missa Friendly Fires (6:00em), Nick Cave and the Bad Seeds (7:30em) och Wavves (9:00em). Jag ska verkligen pusha för att få halvtimmasrasten kl halv tio så att jag kan se lite av Wavves.
Jag ska se Wavves.

Nu ska jag strax åka och printa ut min biljett. Vi har slut på bläck i skrivaren. Mycket lägligt. Har precis packat klart mat för en veckas tid. Jag ska inte köpa en endaste måltid på Roskilde. Pengar går endast till bandt-shirts. Nu ska jag fylla på vodkaflaskan. Jag ska leva på 300 danska i en veckas tid. Det är mitt mål. Ska absolut fungera bra. Ska köpa en hatt för att bevara mitt dockansiktes kulör och turnét-shirt som jag kan stay forever young i när jag är medelålders när jag känner för ett walk down memory lane.

Var välompysslad igår, i finklänning och smink i nyduschad form. Åt gott, drack gott på en god restaurang. Nu ska jag lyxa till det med en färsk brunch, med avocado, omelett med tomater, ost och skinka. Det gäller att passa på när man ska leva sunkigt och fattigt i en veckas tid.

Festivaltips: olivolja! Ögonsminket försvinner utan slit och tårar.
Också gott att ha till matlagning.

/ciao clean people

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0