я не понимаю

Igår fick jag chansen att briljera med mina nästan helt glömda ryskakunskaper på jobbet. Det gick inte så bra.. Den lilla estländska farbrorn har nämligen börjat jobba hos oss igen, så igår bad de andra mig att agera tolk för att de ska kunna kommunicera med honom. - Vad roligt! tänkte jag

Vad de ville veta var om han byggde sitt hus i sten eller trä, så esten börjar prata med mig, jättemycket, jättesnabbt!! Sedan frågar han: "Förstår du?", "Da." Men egentligen hade jag bara förstått ett ord - hus. Sedan frågar han hur jag lärt mig ryska. Letar i minnet och säger några ord jag minns "Ne izutjajo... russkij... jazyk" Sedan försöker jag hinta att de ska lämna mig ifred, genom att titta ner i golvet och verka stressad över någon uppgift, tillslut förstår de och drar. Sedan dess är det lite konstig stämning när jag går förbi

/Regina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0