Fattig student.

Jag håller på att söka stipendier et al. SAAS (Student Awards Agency for Scotland) vill att jag ska posta iväg dokument som visar "household income," alltså hur mycket mina föräldrar tjänar. Vad har det med saken att göra när jag för det första är 18, därmed myndig, och för det andra, inte kommer att få några pengar från dem? Det skulle vara skönt att få min tuition fee betald nu. Jag är trots allt EU-student, och Sverige ger mer pengar till EU än vad de får tillbaka, kan inte jag få lite tillbaka?

Kommentarer
Postat av: Regina

jag vet, det suger.

det är nog för att de vill veta om man kan få räddning av föräldrarna om det blir kris.

2009-05-13 @ 18:42:07
Postat av: Isabella

Jo, det är nog så, men då känns det som att de fattigaste har större chans att få stöd i så fall, de har förtur...

Men jag tror att de flesta får det, hoppas jag får det.

2009-05-13 @ 23:41:47
URL: http://mevoy.blogg.se/
Postat av: Regina

Mm det är så det funkar.

Men samtidigt har du långt hem, det kan vara en fördel. donno.

2009-05-14 @ 19:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0