Man ska inte "prova sig fram"

Jag har aldrig behövt skrubba mina händer med en skurborste, idag fick jag uppleva det. Jag provade att mixtra med ett nytt recept, jag vill skapa den perfekta chokladbollen innan jag flyttar hemifrån. Hemma har jag obegränsade bakningsresurser, så det är bara att prova på.

Vi hade vanliga havregryn, men jag ville få fram mindre, finare gryn. Så jag hällde havregrynen i mixern. Det funkade ju inte. Jag hällde på vatten. Då började det hända grejer. Det blev en väldigt klistrig gröt, jättemycket klistrigare än klister. Jag hällde i det med allt det andra och kom på att det påminner mer om gyttja i konsistensen, klistergyttja. Men det smakade gott.

 

En lyster som endast gyttjigt tapetsklister kan avge.

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha, matvrak!!

2009-05-20 @ 14:44:22
Postat av: Michelle

haha vad rolig du är! och duktig på att baka:) tack men känner mig inte så tyvärr de flesta dagarna. men chloe sevigny är ju inte för smal hon är snyggt smal men inte anorektisk, väl??

hoppas aussiena får det kul!! :)

2009-05-20 @ 21:35:43
URL: http://michepiche.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0