Morgonstund är guld i mun.

Jag har aldrig riktigt förstått det uttrycket, pratar de om frukost?
När jag vaknade i min säng och tittade ut mot solen som kom in genom balkongdörren
skrek jag "fyfan vad vackert!"
Sen när jag väl klev upp och gick ut på balkongen var det inte så. Det såg ut som en ful liten förort. Jag längtar till London.
Här sitter jag i morgonstund och skriver över goda recept till min lilla anteckningsbok. Jag vill ha med mig allt det goda in i fas 2 i livet, Skottland i höst. Jag tror jag har hittat ett banakaksrecept som kommer att smaka som den guldklimpen jag betalade tre pund för på Sunday Up Market/ Brick Lane i London. "Banankaka med mandelmassa."





Kommentarer
Postat av: Anonym

matvrak ;)

2009-05-20 @ 14:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0