Psykologi & hosta

I torsdags var det Open Mic Night som vanligt och min flatmate Jamie uppträde. Kul. Tror att jag ska uppträda nästa vecka med sång, någon annan får spela gitarr.
Har haft jättetrevligt i helgen.
Flat party hos en postgrad norska, Merete.
Gick dit med EunYi. Det var fullt med en massa internationella postgrads,
det var härligt eftersom jag är mycket trött på barnsliga, tomma och horigt klädda skottska undergrads.
En pakistanier läste min hand: jag har inga fiender och jag kommer att leva i över hundra års tid.
På lördagen gick jag på yoga för andra gången i mitt liv. Oj, vad jag hatar det! Man måste tafsa sig själv i ansiktet och ta på sina nakna tår. Jag gör inte om det!
På kvällen var det ett till flatparty som gällde. Jag gillade det ej. Fullt av barnsliga, tomma och horigt klädda skottska undergrads.
På söndagen käkade jag middag på Ketchup med Karin, Lucy, Virginie och EunYi. Det är aningen dyrare än det låter men man för halva priset på burgare om man är student. Sedan for det vidare till Social, precis intill Ketchup. En bar där vi drack lite drinkar. Jag dricker max två drinkar/öl när jag är ute. Man får passa på att dricka hemma om man vill slå till stort och spara pengarna i plånboken.
Nu ska jag jobba på min Psykologi rapport! Vad tiden flyger iväg här i Dundee! Att jag redan har avklarat halva terminen är svårt att förstå.
Jag ser fram emot Dead Weathers konserten i Edinburgh på torsdag! Tågbiljett tur och retur avklarad för 20 pund.
Självklart längtar jag tills dess att Mamma och Oskar kommer på fredagen! Jag kommer säkert att vara mycket utvilad efter konserten och välkomna dem med all världens energi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0