lyssnar på ingen annan än mig själv / parmiddag ikväll

Ja, allt känns bra här.
Eftersom jag anlände så tidigt kändes det knappt som det hade skett. Det var snarare som att jag vaknade upp och vardagen i London fortsatte.
Jag gick och hälsade på min föredetta chef och mina älskade gamla kollegor. Han har bara blivit mer och mer otrevlig från första dagen vi mötte honom - då var han rolig och charmig, nu snäser han ganska ofta och det blir alltid någon mellanhand som förhandlar emellan oss - han är ju så högt uppsatt. Han kunde inte ge mig dricksen personligen när han satt tre meter bort i sitt kontor, han gav det till min föredetta kollega som sedan gav tolv pund till mig.

Och eftersom mitt bankkonto inte funkar, får jag vänta tills lönen studsar tillbaka och då antingen hämta upp den i kontanter eller skaffa nytt bankkonto.
Sedan mötte jag E på Wetherspoons, jag åt kycklingburgare, han curry, och ölen ingick förstås.
Sedan tjuvåkte jag på bussar till den gudomliga baren i Hackney. Jag är snål och dessutom fattig.
Idag kom Es kompis med hans Koreanska tjej. Vi har promenerat på Portobello idag, handlat mat, han bjöd mig på kaffe och cupcake. Ville visa upp honom för Jelena på American Apparel, men han ville inte bli uppvisad..
Nu ska vi strax laga Koreansk parmiddag, herrejösses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0